T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KIRKLARELİ / MERKEZ - Kırklareli Bilim ve Sanat Merkezi

KIRKLARELİ BİLSEM ETWINNING PROJELERİ

Bilsem etwinning projeleriyle yolculuğuna devam ediyor  

 

Sosyal Bilgiler öğretmenimiz Sn. Saynur ÖZLÜ tarafından yürütülen e-twinning projeleri;

 

25-11-2020

HATAY'A HAYAT OLALIM(*aktif)

Ormanlar dünyamızın doğal dengesini koruyan en önemli faktördür.En büyük amacımız ; ağaç ve orman kavramının önemini öğrencilerimize erken yaşta anlatmak ve onlarda süreğen davranış haline getirmektir.

Sosyal sorumluluk projemizde herkesin üzerine düşen görevi yapması önemlidir.Öğrencilerimize orman bilincini, ağaç sevgisini, doğa sevgisini kazandırmak, özelde Hatay Bölgesi ve genelde tüm ülkemizde her insanın en az 2 ağacının olması, yeşile önem veren, çevre bilinci oluşan bireylerin yetişmesi, projemizin temelini oluşturuyor. İnsan sahip olduklarını her zaman korur.

Bizler de sahiplenme duygusuyla sosyal sorumluluk projemizi gerçekleştiriyoruz 

SANATI HİSSET KÜLTÜRÜ KEŞFET:FEEL ART DISCOVER CULTURE  (*aktif)

17-11-2020

Sanat insanlardan, kültürden, zamandan etkilenir ve onları etkilemeye çalışır. Hiçbir sanat yapıtı onu yaratan çevreden soyutlanamaz. Kültür  ne kadar sanatı etkiliyorsa sanatta kültürleri etkiler geliştirir, güzelleştirir. Toplumun içinde bulduğu bölgenin iklimi, coğrafi koşulları, yaptığı savaş ve barışlar, sahip olduğu örf adetleri sanat yapıtlarının ortaya çıkmasında büyük role sahiptir. Bu bağlamda projemizde türküler, geleneksel el sanatları (ebru, çini, dokumacılık) ve kültüre etkisi işlenecektir. Toplumla iç içe ve canlı bir disiplin olan sosyal bilgiler öğretim programlarında geniş yere sahip kültür ve miras öğrenme alanında sanat eserlerinin kullanılmasının öğrenmeyi ve öğrenme ortamlarını olumlu yönde etkilediğini gösteren araştırmalar mevcuttur.

*10 Bilsem öğretmenliğinin ortaklığında yürütülen Sanatı Hisset Kültürü Keşfet etwinning projesi kapsamında öğrencilerimiz bu hafta yapboz etkinliği ile " Sanat ve Kültürü" anlattı. 

3)VISUAL LEARNING WITH MIND MAPPING (ZİHİN HARİTALAMA İLE GÖRSEL ÖĞRENME)(*aktif)

Günümüz 18 yaş altı öğrencilerimizin tamamı Z kuşağı ve alfa kuşağı olarak adlandırılmaktadır. Bu öğrencilerin ortak özellikleri ders esnasında çok çabuk sıkılmaları ve istemedikleri taktirde onlara verilen tekdüze eğitimi reddetmeleridir. Bu sebeple bu öğrencilerin ilgilerini derse ve öğrenmeye çekmek için derslerimizde yeni yaklaşımlarla öğretim önem kazanmıştır. Projemiz süresince bu yeni yaklaşımları ön plana çıkararak bu iki kuşağın derslere olan ilgilerini artırmayı ve potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olmayı hedeflemekteyiz               

17-11-2020   The human brain consists of two basic parts, right and left. Left brain is successful in mathematical operations, has a good cause-effect relationship and has analytical thinking skills; the right brain deals with visual, auditory and artistic issues. Permanence of learned information is possible with the cooperation of the left and right brain. Mind maps enable the left and right parts of the brain to work together and in harmony.

Thanks to the project, students will learn how to make a mind map and using them in lessons, easy, fun and permanent learning will be provided 

  4 )81 İLİN EFSANESİ(*Tamamlandı)

17-11-2020Şehir efsaneleri, modern çağın kulaktan kulağa yayılan, doğruluğu şüphe götürür, uydurma folklorik hikâyelerine verilen addır. Birçok folklorik hikâyede olduğu gibi, şehir efsanelerinin her zaman uydurma ve gerçek dışı olduğu söylenemez ama genelde çarpıtılmış, abartılmış ve heyecan katılmış hikâyelerdir. Her şehrin her bölgenin kendine ait bir hikâyesi mutlaka vardır. Şehir efsanelerimizi araştırıp gün yüzüne çıkardık. Projede amaç yaşanılan bölgedeki efsanelerin unutulmasını engellemek, öğrenciler tarafından yaşatılmasını sağlamak, kültürler arası etkileşimi oluşturmaktı. Proje 4-17 yaş grubunu kapsamaktadır. Kurucu okul 81 ilin bulunduğu Türkiye haritasını boyu 2,80cm olacak şekilde, il il ayrılmış yapboz hazırlayıp üzerine efsaneyi yazması için projeye katılan okullara yolladı. Şehrimizi tanıtacak şekilde yapboz parçalarımızı tamamlayarak Türkiye haritasını oluşturduk. Ayrıca okul ortamında drama tekniğiyle öğrenciler efsaneyi videoya çekerek, etwinning portalına yüklediler. Ortak bir zaman diliminde web2 aracılığıyla canlı yayında drama yapıldı

 5 )DÜNDEN YARINA( *Tamamlandı)  

17-11-2020Günümüz 18 yaş altı öğrencilerimizin tamamı Z kuşağı ve alfa kuşağı olarak adlandırılmaktadır. Bu öğrencilerin ortak özellikleri ders esnasında çok çabuk sıkılmaları ve istemedikleri taktirde onlara verilen tekdüze eğitimi reddetmeleridir. Bu sebeple bu öğrencilerin ilgilerini derse ve öğrenmeye çekmek için derslerimizde yeni yaklaşımlarla öğretim önem kazanmıştır. Projemiz süresince bu yeni yaklaşımları ön plana çıkararak bu iki kuşağın derslere olan ilgilerini artırmayı ve potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olmayı hedefledik. Çeşitli web 2.0 araçlarını kullanarak uzaktan eğitimde öğrencilerin ilgilerini canlı tutmak ve dersleri 

eğlenceli hale getirmek için kullandık

  Türkçe öğretmenimiz Sn. Dilek BAYRAKTAR tarafından yürütülen yürütülen e-twinning projeleri;

 1-OKUMAYA GELDİK PROJESİ( *Tamamlandı) 

17-11-2020

 

01.11.2019-01.06.2020 tarihleri arasında  uygulanmıştır.Projemizin öncelikli çıktısı "kitap okuma" ile ilgili farkındalık kazandırmak ve dikkatleri çekmek olmuştur. Kitap okuma, böylelikle boş zamanlarda yapıldığı iddia edilen bir hobi olmaktan çıkarılıp günün her anında her yerde yapılabilecek faaliyet olarak tanıtılmıştır. Gelişen teknoloji ve değişen şartlarla gereken ilgiyi göremeyen kitap okumanın hayatın içinde ve her an yapılabilir bir etkinlik olduğu yaygınlaştırma sürecinin temel hedefi olmuştur. Projemizle Öğrenci-öğretmen-veli işbirliği sağlanmış, öğrenciye okuma sevgisi kazandırılmış, veliye ve halka okuma farkındalığı kazandırılmış, öğretmeni etkileşimi arttırılmıştır.

 

 2-ŞEHRİMİN EFSANELERİ PROJESİ( *Tamamlandı)

17-11-2020Projemizde yaşadığımız şehirlerde (81 İlimizde) anlatılan efsanelerin öğrenciler tarafından araştırılarak öğrenilmesi ve yazıya aktarılmasını amaçlanmıştır. Araştırılarak öğrenilen efsanelerden oluşan proje panoları okullarda hazırlanmış, projede öğrenilen efsanelerin tanıtımları yapılmıştır. Proje sonunda öğrenilen efsanelerden oluşan bir e-kitap oluşturulmuştur.

Bu proje ile öğrencilerde;

  •   1.   Türkiye'nin kültür hazinesini keşfetmek
  • 2.     Öğrencilerin e-twinningi kullanmasını özendirmek
  • 3.     Ulusal düzeyde iş birliği ve bilgi paylaşımı sağlamak
  • 4.     Öğrencilerin tarih, kültür ve sanat birikimlerini arttırmak
  • 5.     Öğrencilerin kültür birikimlerini dil ve edebiyat alanlarına aktarmak
  • 6.     Öğrencilerin efsanelerde terim ve sözcükleri öğrenerek sözcük dağarcıklarını geliştirmek
  • 7.     Öğrencilerin hayal dünyalarını geliştirmek
  • 8.     Öğrencilerin araştırma ve sunum becerilerini geliştirmek hedeflenmiş ve hedeflerimize başarıyla ulaşılmıştır.

Şehrimin Efsaneleri e-twinning projemizde değerli proje ortaklarımızın derlediği efsanelerden oluşan "Şehrimin Efsaneleri" e-kitabı derlenmiştir.www.sehriminefsaneleri.com proje sonlandırıldığı için aktif değildir.

17-11-2020    












 

 

İngilizce öğretmenimiz Sn. Fırat YAĞDIRAN tarafından yürütülen e-twinning projeleri

 

1)  "I'M AWARE OF MY FEELINGS –DUYGULARIMIN FARKINDAYIM " (*aktif)


17-11-2020Projemiz tüm hızıyla devam etmektedir. Özellikle bol bol web 2.0 araçlarının kullanıldığı projemizde öğrencilerin bireysel ve grup çalışmalarına aktif katılımını sağlayan etkinlikler yer almaktadır. Öğretmen ve öğrencilerimizin hazırladığı oyunlar, kuş ve kedi evleri, kendi avatarlarımız, duygular maskelerimiz, videolarımız, duygular sözlüğü, duygular şiiri, duygular sıfatı videosunun yer aldığı bolca etkinlik ve web 2 araçlarının yer aldığı çılgın bir projemiz var. Daha şimdiden bir çok web 2 aracını kullanmayı öğrenen öğrencilerimiz projeden çok keyif aldıklarını sürekli dile getirmektedir. Özellikle bulunduğumuz salgın döneminde uzaktan yürüttüğümüz öğretimimizde güvenli internet kullanımı disiplinler arası işbirlikçi yaklaşım gözetilmiş olup; duygular maskesi ve kuş-kedi evi etkinliğimiz okulumuzun Teknoloji-Tasarım öğretmeni Nurhan Kovankaya'nın rehberliğinde derslerinde gerçekleştirilmiştir.  Projemiz halen devam etmekte olup yapılacak diğer etkinliklerle Ocak ayında tamamlanacaktır.

17-11-202017-11-2020

 

 

 

 










2)BRIDGE OF VOICES(* aktif)

Our aim is to create an audiobook for visually impaired children. With this social project our main purpose is to vocalize a story book for children who have visiual problems. The other objectives of this project are to enhance participating students' speaking, pronunciation and intonation skills in the target language. Besides this project will also enhance their communication skills in English and encourage students to use Web2 Tools, thus promote their ICT skills. For these tools, they need to use their imagination which will lead to develop their creativity. To build intercultural bonds is our another target and this bond will open a road to create a relationship among partner schools in a friendly, tolerant and respectful way. At the end, we will have formed an audiobook which is vocalized by all the students in the project. While working on it, our students will be able to communicate in English, which will develop their communication skills in a safe environment.

Amacımız görme engelli çocuklar için bir sesli kitap oluşturmaktır. Bu sosyal proje ile temel amacımız görme sorunları olan çocuklar için bir hikâye kitabı seslendirmektir. Bu projenin diğer hedefleri, katılımcı öğrencilerin hedef dilde konuşma, telaffuz ve tonlama becerilerini geliştirmektir. Bu projenin yanı sıra, İngilizce iletişim becerilerini de geliştirecek ve öğrencileri Web2 Araçlarını kullanmaya teşvik edecek ve böylece BİT becerilerini geliştirecek. Bu araçlar için, yaratıcılıklarını geliştirecek hayal güçlerini kullanmaları gerekir. Kültürlerarası bağlar inşa etmek bir diğer hedefimizdir ve bu bağ ortak okullar arasında dostça, hoşgörülü ve saygılı bir şekilde ilişki kurmanın yolunu açacaktır. Sonunda, projedeki tüm öğrenciler tarafından seslendirilen bir sesli kitap oluşturmuş olacağız. Öğrencilerimiz bunun üzerinde çalışırken İngilizce iletişim kurabilecek ve bu da güvenli bir ortamda iletişim becerilerini geliştirecek.

Projemiz tamamen yabancı dil İngilizce ileri seviyededir. İngilizce kitap okuyacağız, İngilizce telaffuzu doğru yapacağız ve İngilizce hikâye kitabını okuyup anlama kapasitemizi yükselteceğiz. Eylül ayında başlamış ve Mayıs ayında tamamlanacak projemiz de Türkiye, Polonya, Fransa, Romanya ve Litvanya yer almaktadır. Projemizde 6., 7. Ve 8. Sınıftan öğrenciler yer almaktadır

Matematik öğretmenimiz Sn. Abbas GÜMÜŞ tarafından yürütülen e-twinning projesi;

"MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI"( *aktif)

Matematik dersine çocuk edebiyatının entegre edilmesi ile, öğrencilerin matematik kaygısına, yaratıcı düşünmeye, imgeleme yapabilmesine olumlu katkılar sağlayacak bir projedir. Matematikte bir diğer disiplin alanı olan edebiyat yolu ile zorlanılan konuları anlamayı mantık yürütmeyi ve örüntüleri yorumlamayı sağlar. Projemizde öğrenciler her ay matematik içerikli bir kitap okuyacak ve matematik konuları ile ilişkilendirilerek incelenecektir. Ayrıca öğrenciler web 2.0 araçlarını kullanarak dijital öykülerini, animasyonlarını ve sunumlarını hazırlayacak ve twinspace de paylaşılacaktır.

Ekim ayında başlayan projemiz Mayıs ayında tamamlanacaktır.

 

 **** ETWİNNİNG PROJELERİMİZ SOLUKSUZ DEVAM EDİYOR !..

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.11.2020 - Güncelleme: 17.01.2023 13:19 - Görüntülenme: 563
  Beğen | 5  kişi beğendi